0
1
HomePolitica retur

Politica retur

1. Dreptul de Retur pentru Persoane Juridice

În conformitate cu legislația europeană și națională referitoare la protecția consumatorilor,  persoanele juridice (companii, instituții, organizații, etc.) nu beneficiază de dreptul de retur în termen de 14 zile calendaristice, conform legislației în vigoare. Astfel, persoanele juridice pot returna produsele doar în conformitate cu prevederile stipulate în termenii și condițiile comerciale sau în cazul în care produsul este defect, nu corespunde specificațiilor convenite sau prezintă neconformități.

 2. Procedura de Returnare a Produselor

Produsele pot fi returnate în termen de 14 zile calendaristice de la primirea lor. Vom organiza ridicarea produsului de la adresa pe care o veți specifica, la o dată convenită de comun acord. Returul se efectuează direct din contul dumneavoastră, accesând secțiunea “Retur” (așa cum se poate observa în imaginile de mai jos). În cazul în care întâmpinați dificultăți, nu ezitați să ne contactați pentru asistență suplimentară.

Este necesar să menționați motivele pentru retur, pentru a asigura o procesare mai rapidă a acestuia. Aceste informații sunt importante și vor ajuta la analiza situației de retur.

 

3. Costurile de Transport la Returnare

– În cazul returnării unui produs, costul transportului este de 25 RON.

– Dacă la livrarea inițială s-a acordat transport gratuit, cheltuielile de retur vor include atât costul de 25 RON pentru transportul returului, cât și valoarea cheltuielilor de transport inițiale, respectiv suma de 25 RON.

Retururile înregistrate din cauza incompatibilității produsului, precum și alte probleme legate de acesta, care nu au putut fi rezolvate sau constatate de către agentul de vânzări/tehnic , sunt scutite de plata transportului.

4. Condițiile Returnării

Pentru ca un produs să fie eligibil pentru retur, acesta trebuie să îndeplinească următoarele condiții:

Să fie în starea originală, cu ambalajul intact, fără modificări fizice sau deteriorări evidente, precum lovituri, zgârieturi, pete sau alte semne de utilizare.

Etichetele și sigiliile produsului trebuie să fie intacte, fără a fi tăiate, rupte sau deteriorate.

Accesoriile, manualele de utilizare, CD-urile, certificatele de garanție și orice alte componente sau documente însoțitoare trebuie să fie returnate în stare completă.

Produsele consumabile (de exemplu, filtrele, cartușele de imprimantă, bateriile, consumabilele de birotică etc.) nu pot fi returnate decât sigilate și în condiții de integritate.

5. Termenul de Returnare

Returnarea produselor se poate face în termen de 14 zile calendaristice de la data primirii acestora. Este esențial ca solicitarea de retur să fie făcută în acest interval, iar produsele să ajungă înapoi la sediul nostru în aceleași condiții în care au fost livrate. Returnarea produselor după termenul de 14 zile nu este posibilă.

6. Rambursarea Contravalorii Produsului

Rambursarea sumei plătite pentru produsul returnat va fi realizată în termen de maximum 14 zile calendaristice de la data în care am fost informați despre decizia de retragere din contractul de vânzare-cumpărare și doar după primirea produsului returnat. Vă informăm că rambursarea sumei va include doar contravaloarea produsului, iar costurile de transport (pentru livrare și retur) nu sunt rambursabile.

– Dacă plata a fost efectuată cu card bancar, rambursarea se va face pe același card, în contul bancar asociat. Este posibil ca banca dumneavoastră să proceseze rambursarea într-un termen de până la 30 de zile lucrătoare, în funcție de termenii și condițiile băncii emitente.

– În cazul plății prin alte metode (de exemplu, transfer bancar, Ramburs), rambursarea va fi făcută în contul bancar indicat de dumneavoastră .

 

7. Diminuarea Valorii Bunurilor Returnate

În conformitate cu legislația europeană privind protecția consumatorilor, consumatorul are dreptul de a returna produsele achiziționate în termen de 14 zile calendaristice, dar trebuie să îndeplinească anumite condiții privind manipularea produselor:

Manipularea produselor trebuie realizată doar pentru a verifica natura, caracteristicile și modul de funcționare al acestora. Testarea și verificarea produselor trebuie efectuate în mod rezonabil, similar cu modul în care ar face-o într-un magazin fizic, fără a afecta valoarea produsului.

– În cazul produselor care prezintă daune sau semne de utilizare excesivă (de exemplu, zgârieturi, urme de uzură, deteriorarea ambalajului), valoarea acestora va fi diminuată proporțional. De exemplu, produsele cu ambalaje deteriorate sau produse electronice care au fost utilizate în afacerea propriu-zisă (nu doar testate) vor fi acceptate, dar cu o reducere de valoare semnificativă.

 

8. Ambalajul Original și Accesoriile

Pentru a putea returna un produs, acesta trebuie să fie însoțit de ambalajul original și toate accesoriile (de exemplu, cabluri, baterii, manuale de utilizare, certificate de garanție). În cazul în care un produs nu este returnat în ambalajul original sau fără accesorii (de exemplu, cabluri lipsă, CD-uri sau documente), valoarea produsului va fi reducerea sumei plătite în funcție de evaluarea făcută de departamentul nostru de retur.

Dacă produsul returnat prezintă urme de utilizare, produsele care nu sunt returnabile vor fi refuzate și trimise înapoi clientului.

 

9. Produse Care Nu Pot Fi Returnate

Unele categorii de produse nu sunt eligibile pentru retur decât în anumite condiții foarte stricte, și anume:

1. Produse consumabile: Filtre, cartușe de imprimantă, baterii, alte produse care intră în contact direct cu pielea sau alte părți ale corpului.

2. Produse sigilate: Orice produse care au fost sigilate pentru protecția igienică sau pentru sănătate (de exemplu, parfumuri, produse cosmetice, produse de îngrijire auto sau personala, etc.) nu pot fi returnate după desigilare.

3.Produse personalizate sau comandate pe bază de specificație: Produsele realizate special pentru client sau produsele care nu pot fi revândute din cauza personalizării (ex: produse gravate, comenzi speciale pentru mărimi, culori sau specificații speciale).

 

10. Verificarea Produselor la Livrare

Este recomandat să verificați integritatea coletului și a produsului la livrare, în prezența curierului (Fan Courier, Urgent Cargus sau orice altă firmă de curierat va fi trimisa sa ridice coletul de la dumneavoastra). În cazul în care observați deteriorări vizibile ale ambalajului sau ale produsului, vă rugăm să solicitați întocmirea unui proces-verbal de constatare, care să ateste starea produsului la momentul livrării. Acesta este un document esențial în procesul de returnare al produsului, de altfel toate produsele ajunse la noi in depozit sunt verificate inca de la primirea de la livrator iar produsele care arata ca ar fi ambalaj deteriorat va fi direct refuzat urmand ca dumneavoastra sa rezolvati cu firma de curierat

De asemenea, toate produsele primite în depozit sunt verificate imediat la sosire. Produsele care prezintă ambalaje deteriorate vor fi refuzate la livrare, iar dumneavoastră va trebui să contactați firma de curierat pentru a rezolva situația.

 

11. Modificarea Facturii sau Datele de Livrare

În cazul în care doriți să modificați datele de facturare după livrarea produselor (de exemplu, trecerea de la persoană fizică la persoană juridică), această solicitare poate fi făcută în termen de maximum 48 de ore de la recepționarea produsului. Solicitările de modificare vor fi procesate într-un termen de până la 30 zile lucrătoare.

 

12. Termeni Adiționali

Nu se va accepta returul produselor care au conturi sau parole active setate de către client.

– Taxe suplimentare de diminuare a valori Produsele pot fi returnate în termen de 14 zile calendaristice de la primirea lor.